Fecha:
11/06/2026 Horario: 09:30h a 14:00hJORNADA: PACTAR O RESOLDRE. CLAUS DE LA MEDIACIÓ I L'ARBITRATGE IMMOBILIARI
JORNADA: PACTAR O RESOLDRE. CLAUS DE LA MEDIACIÓ I L'ARBITRATGE IMMOBILIARI
Lloc: Deganat Registradors (presencial), Sala d’Actes. Pg. Zona Franca 109 Barcelona.
Data: 11 de juny de 2026.
Preu: Gratuït.
Inscripcions: deganat@registradors.cat
9:30h/ Presentació.
Frederic Munné. President del Tribunal Arbitral de Barcelona.
Vicente García-Hinojal. Dèga dels Registradors Catalunya.
9:45h/ Contracte d’obra i conflictes entre el promotor i el constructor. Responsabilitat en la edificació. Avantatges de la solució arbitral.
Ponents: Fátima Uruñuela Fortes. Advocada i àrbitre especialista en contractes d’obra. Presidenta de la Secció de Dret de la Construcció de l’ICAB. / Carlos Obeso Riess. Advocat i àrbitre especialitzat en la construcció.
Modera : Albert Faus Rosanas. Advocat i àrbitre especialista en contractes d’obra i de prestació de serveis professionals i mercantils.
10:45h/ Accés a les fonts de prova i valoració d’immobles. La perícia en conflictes sobre edificació i l’expert independent.
Ponents: Juan Antonio Andino López. Advocat, professor i Doctor en Dret. / Montserrat Felip Capdevila. Advocada i àrbitre especialista en dret de la construcció.
Modera: Montserrat Junyent Martín. Presidenta del Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Barcelona i província, i de l’Associació d’Agents Immobiliaris de Catalunya.
11:45h/ Pausa cafè. Biblioteca.
12:00h/ Mediació i arbitratge en l’arrendament d’habitatges i de locals. Impacte de les novetats legislatives. Avantatges de la mediació en el llançament.
Ponents: Antonio Menacho De Sola-Morales. Advocat, mediador i àrbitre especialista en arrendaments. / Jaume Solé Riera. Advocat, professor en Dret i àrbitre especialista
en arrendaments. / Eva González-Nebreda. Agent de la Propietat Immobiliària, advocada i mediadora del Centre d’ADR del COAPI.
Modera: Marta Legarreta Fontelles. Advocada, professora i àrbitre especialista en dret immobiliari.
13:00h/ Mediació, conciliació i arbitratge en els conflictes sobre propietat horitzontal. Clàusula arbitral als estatuts.
Ponents: Joan Ramón Manso. Advocat, i Director Jurídic del COAPI. / Luz Sunyer de la Puente. Registradora de la Propietat de Vic núm. 3, i censora i interventora de la Junta Autonòmica dels Registradors de Catalunya.
Modera: Enrique Vendrell Santiveri. Advocat, professor i àrbitre especialista en dret immobiliari.
14:00h/ Clausura. A càrrec de Maria García-Valdecasas, Registradora de la Propietat de Barcelona núm. 18 i directora de Mediació i Conciliació Registral dels Registradors de Catalunya i Montserrat Junyent, Presidenta del Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària de Barcelona i província, i de l’Associació d’Agents Immobiliaris de Catalunya.